Nowe serce dla Helixa: FW 2.0

Line 6 opublikowało istotny, bo oznaczony cyfrą 2.0 firmware dla swojego flagowego procesora. Lista zmian rzeczywiście jest długa. Poniżej prezentujemy najważniejsze z nich.Screenshot 2016-07-06 20.20.18

Poprawki, łatanie dziur to rzeczy bardzo ważne (o czym poniżej), ale w świadomości użytkownika liczą się nowości, czyli nowe wzmacniacze, efekty i funkcje.

Wzmacniacze

Mesa/Boogie Mk IV – kanały Rhythm I, II i Lead, czyli w sumie 3 nowe modele nazwane jako Cali IV.
Line 6 2204 Mod nawiązujący (czyli nie będący dokładnym modelem!) do hot-rodowanego Marshalla JCM 800 (typowy mod to usunięcie podbicia tonów wysokch /układ RC treble peakera/ i nieco więcej gainu, co w efekcie daje cięższe a jednocześnie mniej ostre brzmienie).
Line 6 Fatality – wzmacniacz wymyślony przez Line 6. Co do brzmienia… to nazwa mówi chyba wszystko.

Efekty

Wringer Fuzz – distortion bazujący na BOSS-ie Hyper Fuzz FZ-2
Cali Q Graphic – 5-pozycyjny korektor dopełniający nowy model Mesy (emuluje EQ z Mk IV)
Harmonic Tremolo (Line 6)
Vintage Digital (Line 6 )

Funkcje

Najważniejsze: Wzorem znanych z Fractala Scen pojawiają się w Helixie Snapshoty, które mogą nie tylko przywołać stany (włączony/wyłączony) poszczególnych bloków, ale też i zmienić do 64 innych parametrów (np. w Command Center czy też zmiany tempa). Napiszę tylko, że użytkownicy Axe czy AX8 mogą czuć się zazdrośni. Bo Snapshoty to o wiele więcej niż Sceny i nie chodzi tylko o to, że można im nadawać nazwy…
W końcu: Można przypisać parametry występujące w Variaxie do kontrolerów (z Snapshotam włącznie) jakie są dostępne w Helixie. W praktyce oznacza to, że można przełączać się pomiędzy dwoma modelami gitar za naciśnięciem przycisku nożnego, potencjometr Tone sterować pedałem ekspresji czy przejść na stój Drop D zmieniając Snapshota.
USB In 1/2 Trim – pozwala na ustawienie sygnału wejściowego USB 1/2 tak by można było go regulować z poziomu Helixa a nie tylko urządzenia zewnętrznego
Digital Out Level – możliwość ustawienia poziomu sygnału na wyjściu cyfrowym S/PDIF i AES/EBU
EXP 1/2/3 Polarity – funkcja do zmiany polaryzacji pedałów ekspresji, przydatna szczególnie kiedy pedał nie ma tego typu przełącznika sprzętowego
EXP 1/2/3 Pedal Position – pozycja każdego pedałów może od teraz zostać przywołana z osobna. Np. dla Exp 1 pozycja wah może być zapisana inna w każdym z presetów; Exp 2 jako pedał głośności może działać globalnie, a pozycja Exp 3 regulującego głębokość działania pogłosu będzie przywoływana wraz z wczytaniem Snapshota.
Per Preset Guitar In Impedance – czyli wybór impedancji dla gitary jest teraz przywołany wraz z wybraniem presetu o ile nie jest ustawiony na Auto.

W nowym oprogramowaniu systemowym pojawiło się też wiele poprawek i optymalizacji. Pełna lista znajduje się w opisie firmware’u, a najistotniejsze z nich to:

  • poprawiony algorytm rozpoznawania wysokości dźwięku, dzięki któremu nieco szybciej działać będą efekt z rodziny Pitch-Shift.
  • przyciski nożne w trybie Loopera wysyłają od teraz odpowiadające im komunikaty MIDI CC
  • dodatkowe i poprawione presety fabryczne
  • poprawione (wyrównane) zostały poziomy wszystkich presetów

Pojawiły się też nowe, wygodne skróty, o których można więcej się dowiedzieć z filmu przygotowanego przez Support Line 6:

Instrukcja obsługi uwzględniająca zmiany w wersji 2.0: Helix Owner’s Manual
Wideo: Line6Support

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *