TC Mimiq Doubler: czterech zamiast jednego

Nie jedno kultowe gitarowe brzmienie, jakie znamy z wielkich albumów to zasługa zwielokrotniania gitarowych ścieżek. Dzięki temu zabiegowi hard rockowe czy metalowe riffy tworzą niesamowitą ścianę dźwięku. TC Electronic przenosi tę możliwość ze studia nagrań do waszych pedalboardów, a wszystko to dzięki jednej małej kostce.tce-miniq-doubler-persp-right-view-hires

Mimiq Doubler to stereofoniczny efekt, który nie robi nic innego jak podwajanie, potrajanie czy nawet czterokrotne zwielokrotnianie sygnału gitary. W tym rozwiązaniu jednak nowością nie jest tylko sam pomysł stworzenia takiego pedału, ale sposób jego działania.

Automatyczne dublowanie ścieżek w warunkach studyjnych sięga swoją historią do lat 60. XX wieku i słynnego Abbey Road Studio. To właśnie tutaj podczas nagrywania albumów The Beatles powstała technika ADT, czyli Automatic Double Tracking. By oddać wrażenie, że dublowana ścieżka jest grana przez żywego muzyka, który nigdy nie zagra dwa razy tak samo danej partii utworu, skorzystano z taśmowego delay’a. Niewielkie opóźnienie sygnału dawało efekt zbliżony do tego jaki wniosłoby ponowne nagranie tej partii w wykonaniu muzyka.

Efekt TC sięga po zdobycze cyfrowej technologii XXI wieku i idzie jeszcze dalej. Inżynierowie pracujący nad Mimiq’iem wzięli pod uwage, że dwa wykonania różnią się nie tylko timingiem (raz nieco szybciej, raz wolniej), ale też różnicą się zmianami w wysokości dźwięku czy sile uderzania kostką w struny itp. W praktyce nawet, kiedy do sygnału bazowego dodamy trzy wirtualne gitary, każda z nich będzie grać trochę inaczej.

Kontrola: Za to jak wiernie grać będą wirtualni gitarzyści odpowiada parametr Tightness. Przy ustawieniu go na minimalnym poziomie odezwą się cyfrowe, ultra precyzyjne klony. Kiedy ustawimy go na maksimum duble zaczną grać mniej dokładnie, jak to wdzięcznie opisuje producent tak jakby wypili kilka wirtualnych piw…
Przełącznikiem Dub wybieramy liczbę wirtualnych muzykantów, a pokrętłem Mix ustawiamy czy duble są dla nas tylko tłem czy też gramy jako jedna ściana dźwięku. Regulacja Dry odnosi się do oryginalnego sygnału gitary i kontroluje naszą pozycje na scenie w miksie (centrum/wycofanie).

Cena: ok. 600 zł
Zdjęcia, Wideo: TC Electronics

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *