EHX Blurst Modulated Filter

NAMM 2017: Electro-Harmonix po raz kolejny, coś co jest doskonale znane miłośnikom syntezatorów, oddaje w ręce gitarzystów i basistów. Blurst to najprościej pisząc analogowy filtr dolnoprzepustowy z ustawianym rezonansem. W przeciwieństwie do rozwiązań takich jak Auto Wah nie jest kontrolowany przez obwiednię zależną od dynamiki wchodzącego sygnału, ale jest sterowany przez wbudowany oscylator, jak to ma miejsce w efektach typu phaser czy tremolo. W efekcie otrzymujemy coś co brzmi jak wah poszatkowane przez tremolo.Wbudowana funkcja nabijania tempa i trzy rodzaje jego podziałów (ćwierćnuta, ósemka z kropką, triola) pozwalają ustawiać rożne paterny rytmiczne dla tego „szatkowania”. Oprócz tego oscylator może pracować z jednym z trzech przebiegów falowych (fala trójkątna, rosnący lub opadający przebieg piłokształtny), co modyfikuje działanie filtra.
Pokrętło Rate definiuje zakres częstotliwości, na jakie działa modulacja filtra. Maksymalna wartość przypada dla ustawienia gałki na godzinę 12. Przesunięcie jej w lewo lub w prawo zimniejsza zakres i równocześnie przenosi centrum działania na niskie lub wysokie częstotliwości. Resonaces ustawia dobroć filtru (Q), a Rate częstotliwość działania LFO, która zależy też od nabitego tempa. Do ustawiania poziomu czystego sygnału w miksie służy potencjometr Blend.

Do Blursta można podłączyć także pedał ekspresji (albo kontrolować go przez CV), który może kontrolować parametry przypisane do regulacji Range i Rate. Ustawienie trybu pedału na Filter daje możliwość bezpośredniego przemiatania częstotliwość odcięcia filtra.

Informacje, zdjęcie, film: Electro-Harmonix

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *